Dziennikarze Gazety Wyborczej przeprowadzili śledztwo w sprawie jednego z materiałów z Wiadomości, programu informacyjnego TVP. Jego wyniki są szokujące. Okazuje się, że sprawa wypowiedzi Beaty Szydło o uchodźcach, która miała być  niesamowitym sukcesem premier, nie cieszyła się prawie żadnym zainteresowaniem w internecie a ilość cytatów na ten temat była śladowa. Rzekomy sukces to kilkanaście tysięcy wyświetleń filmu i cytatów na Twitterze.

W naszej ocenie Wiadomości, podobnie jak wiele innych programów informacyjnych oraz publicystycznych, stają się tubą propagandową, która najdrobniejsze nawet sprawy zdaje się przedstawiać jako oszałamiające sukcesy. Ministrowie mają najwidoczniej za mało hołdów od członków partii rządzącej. I trudno się dziwić, bo sukcesów brakuje.

Reklamy

Szkoda tylko, że w całym tym propagandowym szaleństwie kierownictwo TVP zapomina o misji publicznej. Telewizja Polska powinna pełnić rolę edukacyjną i wychowawcza oraz krzewić właściwe postawy obywatelskie. Trudno więc się dziwić, że oglądalność TVP cały czas rośnie a według informacji, które docierają do naszej redakcji, część pracowników nie ogląda własnego programu – ze wstydu.

Poprzedni artykułPrezes PSL liderem zaufania społecznego opozycji
Następny artykułTW „Wolfgang” dalej ambasadorem w Berlinie