
Polska Grupa Energetyczna – Mecenas Muzeum Powstania Warszawskiego wzbudziła kontrowersje reklamą, która nawiązuje do Powstania Warszawskiego. – Nie ma już żadnych granic, a słowo zażenowanie na pewno jest nieznane PGE – krytykują dziennikarze.
Jednym z pierwszych, którzy wyrazili opinię o reklamie, jest dziennikarz „Polityki” Wojciech Szacki. – To jest tak wielopiętrowo obrzydliwe, że słów brakuje – napisał na Twitterze. Odpowiedział mu Patryk Michalski z RMF FM, który stwierdził: – Nie ma już żadnych granic, a słowo zażenowanie na pewno jest nieznane PGE.
Chcesz czytać więcej wewnętrznych informacji ze świata polityki i mediów? Prosimy o obserwowanie naszego profilu na Facebooku oraz na Twitterze. Proszę o lajkowanie i podawanie dalej naszych wpisów - w ten sposób możemy zrobić dla Ciebie więcej. |
Krzysztof Piesiewicz obrazek z reklamą przyciął zostawiając słowo „poświęcenie” i kwitując: „tak zostawię”.
To jest tak wielopiętrowo obrzydliwe, że słów brakuje pic.twitter.com/8RK4Tl8Khj
— Wojtek Szacki (@szacki) July 31, 2017
Nie ma już żadnych granic, a słowo zażenowanie na pewno jest nieznane PGE. https://t.co/iZ7yUz5CiJ
— Patryk Michalski (@patrykmichalski) July 31, 2017
Reklama pojawiła się na dzień przed 73. rocznicą powstania warszawskiego. Przedstawia młodego powstańca, z biało-czerwoną opaską na ramieniu i niemiecką bronią w dłoniach. Pod spodem napis: „Poświęcenie to wielka energia – PGE Mecenasem Muzeum Powstania Warszawskiego”. Dołączono także dopisek „PGE. Sprzedawca prądu, gazu i ciepła”.
Internauci postanowili ukazać niestosowność reklamy przygotowując nowe – jeszcze bardziej niestosowne, wśród nich taką, która wykorzystuje obraz Hansa Memlinga „Sąd ostateczny” z hasłem „Zapewniamy energię” umieszczonym na części pokazującej piekło.
Tak oto #PGE kupczy pamięcią powstańców. Bez zbędnego patosu ale to żałosne.
Powiem górnolotnie, pro memoria sobie zapiszę.
Żałosne! pic.twitter.com/q3BThyyEIN
— Tadeusz (@t_peplowski) July 31, 2017
Nie ma już żadnych granic, a słowo zażenowanie na pewno jest nieznane PGE. https://t.co/iZ7yUz5CiJ
— Patryk Michalski (@patrykmichalski) July 31, 2017
Nowe pomysły na promocję PGE by Sztuczne Fiołki pic.twitter.com/xHPoFOfXOt
— Darek Ćwiklak (@macdac) July 31, 2017
Źródło: Onet, twitter