„Prymitywne manipulacje bolesnymi symbolami świadczą jedynie o poziomie moralnym oraz zrozumieniu historii u ich autorów” – napisano na oficjalnym profilu Muzeum Auschwitz-Birkenau. To reakcja na wykorzystanie przez Telewizję Republika grafiki z napisem stylizowanym na ten, który widnieje nad bramą hitlerowskiego obozu zagłady.

Grafika ukazała się na oficjalnym koncie Telewizji Republika na Twitterze w niedzielę. W ten sposób redakcja zapowiedziała materiał Bartłomieja Janickiego o reparacjach wojennych. Ilustrację tę wykorzystano również na stronie internetowej stacji. Według zamieszczonej pod nią informacji autorem grafiki jest plakacista Wojciech Korkuć, założyciel tzw. Ruchu Higieny Moralnej (logo ruchu można dojrzeć w rogu plakatu).

Reklamy

Zamiast napisu „Arbeit macht frei” (praca czyni wolnym), który widnieje nad bramą obozu Auschwitz na plakacie jest „Reparationen machen frei” (reparacje czynią wolnym). Autor wykorzystał również podobną czcionkę. U dołu plakatu widnieje dopisek: „Ordnung must sein” (porządek musi być).

Ilustracja ta natychmiast wzbudziła oburzenie internautów, którzy bardzo ostro skrytykowali stację za jej wykorzystanie.

https://twitter.com/SzeptyckiAdam/status/896990059072815104

https://twitter.com/Mrmapka/status/896998530749005824

Źródło: twitter

Poprzedni artykułTajemnice Mariusza Kamińskiego. Co robił w Trybunale Konstytucyjnym?
Następny artykułWszyscy za to zapłacimy. Gigantyczne premie w KRRiT