„Rzeczpospolita” dotarła do założeń kampanii informacyjnej o reformie sądownictwa, którą przygotowuje Polska Fundacja Narodowa. To pierwszy taki projekt od czasu lipcowej dyskusji politycznej i kryzysu wywołanego projektami ustaw zmieniających sądownictwo.

Kampania ma w kompleksowy sposób docierać z przesłaniem pokazującym, dlaczego te zmiany są przez rząd tak forsowane. Polska Fundacja Narodowa planuje dotrzeć z informacjami do opinii publicznej, także poza Polską. Na zapleczu rządowym można usłyszeć, że brak przekazu zagranicznego spowodował, że reforma jest jednowymiarowo przedstawiana w mediach poza krajem. Dlatego kampania będzie miała też materiały przeznaczone dla odbiorców za granicą. Nieprzypadkowo, jak się okazuje, została poprzedzona wizytą wicepremiera Mateusza Morawieckiego w Stanach Zjednoczonych.

Reklamy

Projekt startuje na kilka tygodni przed planowanym przedstawieniem przez Pałac Prezydencki własnych projektów ustaw reformujących sądownictwo. Jak zapowiadają doradcy prezydenta, ustawy zostaną zaprezentowane dopiero około 23 września, czyli dwa tygodnie po starcie rządowej kampanii informacyjnej.

Źródło: Rzeczpospolita

Poprzedni artykułMSWiA inwigiluje pacjentów. Dane z pogotowia trafiają do Błaszczaka
Następny artykułRząd arogantów. Nie odpowiada na interpelacje i łamie prawo