Kampania outdoorowa dotycząca sądów wystartowała kilka tygodni temu. W wielu polskich miastach można spotkać tajemnicze czarno-białe billboardy z hasłem: “Niech zostanie tak, jak było… Czy na pewno tego chcesz?”. Spoty kampanijne emitowane są również w internecie i telewizji. Jak się okazuje także na kanale przeznaczonym dla dzieci.
TVP ABC to telewizja adresowana do najmłodszych, głównie w wieku od 4 do 12 lat. Teraz w blokach reklamowych zaczęły pojawiać się spoty “Sprawiedliwych sądów”.
Z emitowanych w TVP ABC spotów telewidzowie dowiedzą się, że ponad 80 proc. Polaków popiera reformę wymiaru sprawiedliwości. W dalszej części poszczególne osoby definiują problemy sądownictwa, mówią m.in., że sędziowie sami stworzyli sobie prawo, koledzy oceniają kolegów, nikogo odwołać nie można, choć dopuszczają się oni naruszeń czy łamania prawa. Internauci kąśliwie zaznaczają, że indoktrynacji poddawani są najmłodsi.
Na problem zwrócił uwagę Marcin Bosacki, były ambasador RP w Kanadzie.
#KoledzyBeaty za 19 mln indoktrynują mojego 4-latka: spoty o #partyjnesądy są w TVP ABC.
No tak- to ostatni kanał TVP, który ktoś ogląda…— Marcin Bosacki (@MarcinBosacki) September 30, 2017
Jego wpis wywołał falę dyskusji.
Wychowanie musi być od podstaw. Odpowiednie szkolenie młodzieży jest kluczowe dla rozwoju idei państwa.
— Dominik Gebler (@DominikGebler) October 1, 2017
Wychodzą z założenia, że dzieci oglądają bajki w towarzystwie dorosłych 😉
— MRCS 🇵🇱🇪🇺 (@MRCS1977) September 30, 2017
https://twitter.com/ZbigniewHoldys/status/914065567581171712
Źródło: Onet, Twitter