TVP przegrała w sądzie z Gazetą Wyborczą

„Gazeta Wyborcza” nie musi publikować sprostowania artykułu, według którego koszt koncertu sylwestrowego TVP w Zakopanem sięgał 10 mln złotych – zdecydował Sąd Okręgowy w Warszawie, oddalając tym samym pozew Telewizji Polskiej.

W styczniu Wyborcza.pl opublikowała artykuł Agnieszki Kublik, w którym podano, że według informacji dziennikarki, koszt sylwestra z TVP sięgał aż 10 mln złotych. Sławomir za wykonanie jednego przeboju miał dostać aż 124 tys. zł. Na koncercie wystąpił także Luis Fonsi, autor przeboju „Despacito”. Telewizja Polska zdementowała informacje o kosztach imprezy i podjęła kroki prawne względem Wyborczej.pl, domagając się sprostowania.

Reklamy

„Spółka oświadcza, że Sylwester zorganizowany przez Telewizję Polską i Zakopane nie kosztował 10 milionów złotych. Koszt imprezy był zbliżony do imprez organizowanych w latach poprzednich” – podkreślono w oświadczeniu.

Telewizja Polska domagała się publikacji sprostowania podanych w tekście informacji. Sąd Okręgowy oddalił jednak pozew. TVP nie komentuje  sprawy i zapowiada, że ustosunkuje się do wyroku, gdy otrzyma jego pisemne uzasadnienie.

Źródło: Onet