Upadek handlu coraz bliżej? 3 miliony klientów mniej przez zakaz niedzielny

Centra handlowe straciły ponad niemal 3 mln klientów od wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę. Zakaz obowiązuje już od ponad 11 tygodni. Jak pokazują dane Retail Institute, od wprowadzenia obostrzeń centra handlowe odwiedziło o 2,75 mln klientów mniej niż w takim samym okresie roku ubiegłego, tj. od 5 marca do 13 maja.

Z badania wynika, że wielkie placówki handlowo-usługowe na nowych przepisach głównie tracą. Centra handlowe odwiedziło ogółem 2,75 mln klientów mniej w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku (-4,12 proc.). Jeszcze gorzej jest, gdy uwzględnimy tylko niedziele – aż o 5,8 mln klientów mniej (-58,2 proc.) odwiedza tego dnia centra handlowe.

Reklamy


Chcesz czytać  więcej wewnętrznych informacji ze świata polityki i mediów? Prosimy o obserwowanie naszego profilu na Facebooku oraz na Twitterze. Proszę o lajkowanie i podawanie dalej naszych wpisów - w ten sposób możemy zrobić dla Ciebie więcej.


Co zaś, którzy nie mogą robić zakupów w niedzielę, liczniej odwiedzają sklepy od poniedziałku do soboty (wzrost o 3,05 mln klientów w porównaniu rdr.). Autorzy badania zastosowali analizę „like for like (porównanie wyników z okresów tygodniowych mających tę samą liczbę dni roboczych; tj. poniedziałek do poniedziałku, wtorek do wtorku, etc.) – czytamy w badaniu na stronie Retail Institute. – Analiza potwierdziła wzrost o 2,9 proc. wyników odwiedzalności centrów w dni handlowe i pracujące w pierwszej połowie 2018 do tego samego okresu 2017 roku.

Największe spadki odnotowano w placówkach na obrzeżach miast (-4,4 proc.] oraz tych z dużym sklepem spożywczym (-4,3 proc.). Od początku roku, centra handlowe straciły 5.7 miliona klientów robiących do tej pory zakupy w niedziele (-30,25 proc.). Jednak 2,5 miliona z nich odwiedziło je między poniedziałkiem a sobotą. Na straty narażeni są głównie najemcy reprezentujący sektor rozrywki (kina, kręgielnie, place zabaw dla dzieci), hipermarkety budowlane i wnętrzarskie, sklepy spożywcze (w tym te sprzedające świeżą żywność) oraz kawiarnie i restauracje. “Istnieje silna korelacja pomiędzy liczbą odwiedzających a wynikami sprzedaży” – komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Anna Szmeja, prezes Retail Institute.

Źródło: wirtualnemedia.pl