Radny PiS nielegalnie promuje się w ulotkach OHP?

Spoty w radiu i telewizji oraz billboardy mają zachęcać do nauki w szkołach prowadzących kształcenie zawodowe i branżowe. Jak donosi Dziennik Wschodni na plakatach pojawia się lubelski komendant Ochotniczych Hufców Pracy, który jest jednocześnie miejskim radnym PiS. – To nie jest kampania wyborcza – zapewnia. To promocja szkolnictwa zawodowego OHP.

Kampania OHP pod hasłem „Wygraj przyszłość – wybierz kształcenie branżowe” wpisuje się w akcję, którą w ubiegłym roku zainicjowało Kuratorium Oświaty w Lublinie. Chodzi o zachęcanie młodzieży do nauki zawodu w szkołach branżowych i zmianę stereotypów dotyczących tego typu placówek. „Przez wiele lat młodzież wybierała wykształcenie ogólne, czyli licea. Technika i szkoły zawodowe cierpiały na tym, przez co my dzisiaj cierpimy obserwując rynek pracy, bo brakuje specjalistów w wielu zawodach. Mam nadzieję, że uda nam się to odbudować, bo nie każdy musi mieć tytuł magistra” – powiedziała w rozmowie z Dziennikiem Wschodnim Beata Janiszewska-Brudisz, naczelnik Wydziału Edukacji, Promocji i Spraw Społecznych Starostwa Powiatowego w Lublinie.

Reklamy

„Postanowiliśmy dołączyć do tych działań promocyjnych, bo widzimy, że jest to ewidentny problem społeczny i gospodarczy. Już teraz odczuwalny jest brak specjalistów, dlatego chcemy dołożyć swoją cegiełkę do inicjatyw podejmowanych przez kuratorium i samorządy” – podkreśla Marek Drączkowski, zastępca komendanta wojewódzkiego OHP w Lublinie.

W ramach kampanii organizowanej przez lubelską komendę od piątku emitowane są spoty na antenach lokalnych oddziałów publicznego radia i telewizji. W miastach, w których działają jednostki OHP, pojawią się także promujące akcję billboardy. W sumie ma ich być kilkanaście. Można będzie na nich zobaczyć szefa OHP w województwie lubelskim Piotra Gawryszczaka, który jest jednocześnie miejskim radnym PiS w Lublinie. On sam zapewnia, że nie jest to element kampanii przed jesiennymi wyborami samorządowymi.

„Kampania wyborcza jeszcze nie wystartowała. Znam wiele osób, a wiele osób zna mnie. Wydaje mi się, że powiązanie mojego wizerunku z logo hufców i hasłem naszej akcji może zwiększyć zainteresowanie nauką w szkołach branżowych” – przekonuje Gawryszczak.

Kampania promocyjna jest finansowana z budżetu OHP. Jej koszt nie powinien przekroczyć 20 tys. zł.

Źródło: Dziennik Wschodni