“Wiadomości” TVP1 są najchętniej oglądane na Lubelszczyźnie i Podkarpaciu, “Fakty” TVN w Małopolsce i Świętokrzyskiem, a “Wydarzenia” Polsatu w Łódzkiem i na Podlasiu – wynika z analizy agencji mediowej Wavemaker.

Firma przeanalizowała oglądalność trzech czołowych programów informacyjnych na podstawie danych z instytutu Nielsen, mierzącego oglądalność dla wszystkich nadawców telewizyjnych w Polsce. Pod uwagę wzięto średni udział programu w rynku, czyli procent widzów (w wieku 18+), którzy z całej oferty telewizyjnym w danym czasie wybrali konkretny serwis. Analiza objęły okresy: 1 stycznia – 26 czerwca 2017 roku i 1 stycznia – 26 czerwca 2018 roku.

Reklamy

Z analizy wynika, że “Fakty” mają 21,7 proc. udziału wśród widzów dorosłych (7-proc. spadek w stosunku do pierwszego półrocza 2017 roku.). “Wydarzenia” 16,2 proc. udziału (2-proc. spadek) a “Wiadomości” 16 proc. udziału i… 20 proc. spadek.

Nielsen, podobnie zresztą, jak i inne firmy realizujące pomiar telemetryczny na różnych rynkach, nie uwzględnia takiej zmiennej jak poglądy polityczne.

Poprzedni artykułManipulacje głosowaniem na Sejmowej komisji
Następny artykułNiechlubny rekord Szydło. Nikt nie przyznał sobie tylu premii co ona