Zdecydowana większość Polaków nie ogląda TVP

„Wiadomości” TVP1 są najchętniej oglądane na Lubelszczyźnie i Podkarpaciu, „Fakty” TVN w Małopolsce i Świętokrzyskiem, a „Wydarzenia” Polsatu w Łódzkiem i na Podlasiu – wynika z analizy agencji mediowej Wavemaker.

Firma przeanalizowała oglądalność trzech czołowych programów informacyjnych na podstawie danych z instytutu Nielsen, mierzącego oglądalność dla wszystkich nadawców telewizyjnych w Polsce. Pod uwagę wzięto średni udział programu w rynku, czyli procent widzów (w wieku 18+), którzy z całej oferty telewizyjnym w danym czasie wybrali konkretny serwis. Analiza objęły okresy: 1 stycznia – 26 czerwca 2017 roku i 1 stycznia – 26 czerwca 2018 roku.

Reklamy

Z analizy wynika, że „Fakty” mają 21,7 proc. udziału wśród widzów dorosłych (7-proc. spadek w stosunku do pierwszego półrocza 2017 roku.). „Wydarzenia” 16,2 proc. udziału (2-proc. spadek) a „Wiadomości” 16 proc. udziału i… 20 proc. spadek.

Nielsen, podobnie zresztą, jak i inne firmy realizujące pomiar telemetryczny na różnych rynkach, nie uwzględnia takiej zmiennej jak poglądy polityczne.