Ludzie maja dość nachalnej propagandy. Spada sprzedaż propisowskiej prasy

Jak informuje portal Wirtualnemedia.pl liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w maju br. był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a największy spadek zanotowała „Gazeta Polska”.

Wśród tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w maju 2018 roku wyniosła 108 272 egz. Jednak było to o 10,90 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej . Tak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Reklamy

Wiceliderem „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 11,13 proc. do 94 279 egz. Trzecie miejsce zajmuje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem w maju br. wyniosła 86 000 egz., po spadku o 9,18 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Średnia sprzedaż ogółem wyniosła 41 808 egz., po spadku o 30,18 proc. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik spadł o 16,62 proc. do 34 146 egz. Z ósmego na szóste miejsce awansował natomiast „Tygodnik Powszechny”, którego sprzedaż wzrosła o 15,96 proc. i wyniosła 25 705 egz. Najwięcej czytelników straciła „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której wynik zmniejszył się o 32,62 proc. do 24 079 egz.

Źródło: Wirtualnemedia.pl