Gigantyczny spadek czytelnictwa pisowskich mediów

Spada sprzedaż prawicowych gazet. Wprawdzie liderem średniej sprzedaży wśród tygodników opinii w czerwcu br. był „Gość Niedzielny” to jednak największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazły się „Sieci” – wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w czerwcu 2018 roku wyniosła 105 428 egz. Było to o 12,77 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Reklamy

Wiceliderem „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 12,41 proc. do 92 797 egz. „Polityka” podnosi cenę o złotówkę. Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w czerwcu br. wyniosła 81 823 egz., po spadku o 18,33 proc.

Tymczasem sprzedaż „Sieci” (Fratria) spadła o 42 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 41 786 egz., po spadku o 42,21 proc. – największym w zestawieniu.

Z ósmego na szóste miejsce awansował „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 22,57 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 27 735 egz. Duży spadek zanotowała również „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której wynik zmniejszył się o 30,74 proc. do 24 203 egz. Tygodnik ten spadł z szóstego na siódme miejsce.

Źródło: wirtualnemedia.pl