Centralny Port Komunikacyjny to głupi pomysł, na który mogli wpaść tylko politycy – powiedział Michael O’Leary, CEO Ryanaira, na konferencji prasowej w Warszawie. Jego zdaniem wciąż jest miejsce na rozwój istniejących lotnisk w rejonie Warszawy – Lotniska Chopina i Modlina.
“Żadne lotnisko nie może być przepełnione przy 18 mln pasażerów. London Gatwick ma tylko jeden pas i obsługuje ponad 40 mln pasażerów rocznie” – powiedział O’Leary i dodał, że planem na przyszłość powinno być “rozwijanie już istniejącego Lotniska Chopina i Modlina”. W rozmowie z Forbes.pl, podobną opinię wyraził dyrektor handlowy Ryanaira David O’Brien. W kwietniu nazwał pomysł budowy CPK “monumentalną głupotą”.
Chcesz czytać więcej wewnętrznych informacji ze świata polityki i mediów? Prosimy o obserwowanie naszego profilu na Facebooku oraz na Twitterze. Proszę o lajkowanie i podawanie dalej naszych wpisów - w ten sposób możemy zrobić dla Ciebie więcej. |
Podczas konferencji prasowej 5 września Ryanair ogłosił 17 nowych tras z Polski na lato 2019 roku. Zapowiedział też chęć finansowego zaangażowania w rozbudowę Modlina. W planach irlandzkiego taniego przewoźnika jest podwojenie liczby pasażerów w Modlinie z 3 do 6 mln w ciągu pięciu lat. “Wzrost ruchu oraz rozwój Modlina jest niesprawiedliwie i bezprawnie blokowany przez konkurencyjne Lotnisko Chopina oraz jego właścicieli PPL” – dodał O’Leary.
Oczywiście prawicowa dziennikarka musiała skomentować i… “została zaorana”.
Kto to jest – szef tanich linii lotniczych? Z jakiej racji opiniuje dla @TVN24BiS projekt pl rządu tyczący budowy CPK? pic.twitter.com/jWQSB2o945
— Marzena Paczuska (@MarzenaPaczuska) September 6, 2018
Gość co się zna na biznesie lotniczym, prowadzi jedną z największych linii. I jeden z kilkunastu tak dużych klientów jakich CPK musiałby pozyskać, aby miał szansę na rentowność. Zamiast go wysłuchać, najlepiej obrazić co? Jak rozumiem p. zna się lepiej od niego na lotnictwie?
— Adam Major (@adi78) September 6, 2018
To jest szef firmy, która: 1. zarabia na siebie, a nie żyje z rządowych dotacji; 2. jej przychody wzrastają o ok. miliard euro rocznie; 3. robi przy tym coś pożytecznego – łączy (dosłownie) ludzi, a nie dzieli ich.
— dobre rozwiązania 🇻🇪🇵🇱 (@actiondirectePL) September 7, 2018
Faktycznie, to tylko jeden z tych wizjonerów którzy uczynili loty samolotem dostępnymi dla przeciętnego "Kowalskiego". Póki władza nie rzucała Mu kłód pod nogi na lotniskach w Warszawie, latałem z Gdańska do W-wy za 19 zł. Ale się skończyło bo LOT ma teraz wykazywać zyski…
— Nieznane Cytaty (@NieznaneCytaty) September 6, 2018
Pani Paczuska przyzwyczaiła się, że pisowscy dyletanci bełkoczą bez sensu na wszelkie możliwe tematy i gdy słyszy wypowiedzi fachowca mającego pojęcie o omawianym zagadnieniu to jest w ciężkim szoku. Spoko, na TVPiS pewno Suski będzie miał coś do powiedzenia.
— Tomasz Sterczewski (@BezPlan) September 7, 2018
A jak Pani myśli: lepiej się na tej kwestii zna szef linii lotniczych czy Pani? Może pytanie powinno brzmieć "Kto to jest Marzena Paczuska i czemu ocenia opinie człowieka, który zna się na przemyśle lotniczym, sama nie mając o tym zielonego pojęcia?"
— Michał Nowicki (@MichalNovicki) September 7, 2018
tak tylko przypomnę… LOT 67 samolotów Ryanair 446 samolotów, ilość tras.. LOT 101 RyanAir 1400…o przychodach i zyskach już nie wspominam.
— 4techuk✈🇵🇱🇬🇧 #SilniRazem (@4tech_uk) September 6, 2018
To jest, rozumiesz, gościu który sam (poczuj to) bez telefonu z Nowogrodzkiej że idzie do KGHM założył największą firmę w branży.
Nie, że założył największy kapelusz na partyjnej posadzie, jak ty pic.twitter.com/0IQbo5uaMn— Marcin Kamiński 🇪🇺 (@Marcin_Kaminski) September 7, 2018
Źródło: Business insider, Twitter