Nie ustają kontrowersje wokół pomysłu zamknięcia lotniska Chopina oraz Modlina i zbudowania gargantuicznego portu lotniczego w Baranowie pod nazwą Centralny Port Komunikacyjny. Tymczasem to olbrzymie przedsięwzięcie nie ma żadnego sensu ekonomicznego ani gospodarczego, jest natomiast obciążeniem dla i tak już zadłużonego polskiego społeczeństwa.
Czas obalić mity, rozpowszechniane przez ludzi, którzy chcą budowy lotniska:
Reklamy
Chcesz czytać więcej wewnętrznych informacji ze świata polityki i mediów? Prosimy o obserwowanie naszego profilu na Facebooku oraz na Twitterze. Proszę o lajkowanie i podawanie dalej naszych wpisów - w ten sposób możemy zrobić dla Ciebie więcej. |
- Lotnisko Chopina w Warszawie nie osiągnęło kresu swoich możliwości rozwoju. Swobodnie można je rozbudowywać, by obsłużyć dużo większy ruch.
- Lotnisko w Modlinie może być bez problemu rozbudowane. Dzisiaj rozbudowa jest blokowana, bo marszałkiem województwa mazowieckiego jest Adam Struzik z PSL a PiS nie chce z nim współpracować.
- Lotnisko Chopina i Modlin mogą stanowić tzw. duoport – wystarczy szybka kolejka między tymi dwoma lotniskami. Koszt rozbudowy Modlina i kolejki do terminalu jest promilem kosztów budowy CPK.
- Ilość pasażerów na lotach z Polski do Polski jest bezpośrednio uzależniona od sytuacji gospodarczej i politycznej. Może się nieco zwiększyć ale równie dobrze znacząco zmniejszyć.
- Transport towarów drogą lotniczą jest bardzo drogi i w ten sposób wozi się wyłącznie cenny i lekki towar. Mówienie o bazie logistycznej i powietrznym jedwabnym szlaku z Chin to mrzonki.
- Gęstość zaludnienia Polski i terenów na wschód od Polski jest dużo mniejsza niż na Zachodzie. Nie ma skąd wziąć pasażerów na rzekome loty z CPK.
- Komercyjne linie lotnicze jak Ryanair nie widzą sensu w lataniu z CPK skoro jest lotnisko Chopina.
- LOT nie posiada wystarczającej ilości samolotów by oferować więcej połączeń niż dzisiaj. Po co więc większe lotnisko?
- Rozwój techniczny samolotów w tym ich większy zasięg i lepsze parametry techniczne powodują, że linie lotnicze chętniej latają między mniejszymi lotniskami bezpośrednio.
- Europa posiada kilka dużych hubów lotniczych, między innymi Londyn, Frankfurt czy Amsterdam a linie arabskie posiadają własne huby i latają bezpośrednio do portów docelowych.
- Jedno lotnisko, które było pomysłem PiS, zbudowano – to port lotniczy Radom. Lotów brak.