Za pieniądze podatników.

W 2018 roku państwowe spółki wydały na reklamy w tradycyjnych mediach (tj. bez internetu) aż 996,8 mln złotych – informuje portal Wirtualne Media. To o aż 40 proc. więcej niż w 2017 roku. Analizę, na którą powołuje się portal, została opracowana przez prof. Tadeusza Kowalskiego z Uniwersytetu Warszawskiego na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Najbardziej szokujące są statystyki łączne – za lata 2015 – 2018. W tym okresie państwowe spółki na reklamy w mediach wydały aż 3,048 mld złotych. Nie wiadomo ile dodatkowych środków poszło na reklamy w Internecie.

– Analizy z lat 2015-2017 wskazywały na istnienie pewnej tendencji do wydatkowania przez państwowe spółki środków na cele reklamowe, w pewnym stopniu niezależnie od rynkowej pozycji poszczególnych mediów. Szczególną preferencją objęte były te media, które w bardziej lub mniej oczywisty sposób poprzez swoją zawartość wspierały politykę realizowaną przez PiS oraz rząd – wyjaśnił prof. Tadeusz Kowalski.

Źródło: Wirtualne Media

Podziel się swoją opinią!


Co o tym sądzisz?
  • Fascynacja
  • Szczęście
  • Smutek
  • Złość
  • Znudzenie
  • Strach

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o