Szokujące dane.

Prof. Tadeusz Kowalski z Uniwersytetu Warszawskiego opracował analizę dot. wydatków reklamowych spółek skarbu państwa. Podstawą były dane cennikowe netto, bez rabatów wg Kantar Media. Jak się okazało wydatki spółek skarbu w ciągu ostatnich lat wzrosły z 61,77 mln złotych w 2015 roku do 111,58 mln złotych w 2018 roku.

Reklamy

– Wśród tytułów o znacznych przychodach reklamowych – w latach 2015-2018 – od spółek państwowych znalazły się: „ Sieci Prawdy” (58 mln), „Wprost” (41 mln), „Do Rzeczy” (34 mln), „Gazeta Polska” (17 mln) oraz „Tele Tydzień” (30 mln). (…) Wymienione powyżej pięć tytułów skupiło ponad 71 proc. wszystkich wydatków reklamowych państwowych firm w magazynach objętych monitoringiem – podlicza red. Beata Goczał z portalu „Wirtualne Media”, który zapoznał się z treścią raportu.

– Na tle wszystkich monitorowanych magazynów wyraźnie wyróżniają się cztery tytuły. Tygodnik „Wprost” ponad 10 proc. przychodów reklamowych zawdzięcza spółkom państwowym, „Sieci Prawdy” blisko 40 proc., „Do Rzeczy” – ponad 22 proc., a „Gazeta Polska” aż 45 proc. – zauważa dziennikarka.

Źródło: Wirtualne Media

Poprzedni artykułCi europosłowie PiS głosowali przeciwko funduszom dla rolników
Następny artykułIPN bierze się za Macierewicza. „Prokurator podjął niezbędne czynności procesowe”