Uniwersytet Papieski w swoim raporcie na temat programów TVP pisze o drastycznym złamaniu zasad pluralizmu. Naukowcy monitorowali 5376 godzin programów a dokumentacja zawiera ponad 14 tysięcy stron, przy czym telewizji publicznej poświęcono prawie 2,5 tysiąca stron. Wnioski są miażdżące tak bardzo, że raport ukryto w mało odwiedzanym miejscu witryny KRRiT (link na końcu materiału).

Oto wybrane fragmenty: 

WIADOMOŚCI 19.30 (wydanie główne)

Miażdżąca przewaga przedstawicieli jednej partii politycznej (PiS). Łamanie zasady oddzielania informacji od komentarza (komentarze pojawiają się w newsach, w tekstach lektorskich -offach oraz belkach, np. „Polacy cenią tych, którzy dotrzymują słowa”).

Ostatni element audycji Gość Wiadomości (rozmowa z zaproszonymi do studia gośćmi) jest w całości komentarzem do aktualnych wydarzeń (brak pluralizmu). Słowa nacechowane, także w belkach („zwyrodnialec”, „totalny”, „buta”, „czyściciel”, „szokujące”, „zero tolerancji”, „bezczelność”, „złodziejska” oraz inne). Materiały jednostronne.

Brak krytycznego podejścia do prezentowanych treści i liczne uogólnienia („Polacy”, „wszyscy”, „każdy”, „ogół Polaków”, „kobiety w Polsce”).

Goście Wiadomości w badanym tygodniu:

02.10.2017
Beata Szydło, premier

03.10.2017
Arkadiusz Mularczyk, poseł PiS

04.10.2017
Zbigniew Ziobro, minister sprawiedliwości

05.10.2017
Mariusz Błaszczak, minister spraw wewnętrznych i administracji

06.10.2017
Ewa Andruszkiewicz, Społeczna Rada przy komisji weryfikacyjnej ds. reprywatyzacji

Sebastian Kaleta, komisja weryfikacyjna ds. reprywatyzacji 07.10.2017

Prof. Kazimierz Kik, politolog

Jerzy Jachowicz, publicysta „Sieci”08.10.2017 (niedziela)

W analizowanym tygodniu 5 razy gościem był przedstawiciel PiS i anirazu nie było gościa z opozycji. Drastyczne złamanie zasad pluralizmu.

Link do raportu – kliknij.

Podziel się swoją opinią!


Co o tym sądzisz?
  • Fascynacja
  • Szczęście
  • Smutek
  • Złość
  • Znudzenie
  • Strach

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Marian Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Marian
Gość
Marian

Ciekawe. Jeśli policzymy czas antenowy z poprawką na fakt, że reklamy nie są nadawane o pewnych porach (poza oglądalnością czyli jakieś 8 godzin dziennie) to statystyka pokaże, że średnio na 6 minut czasu antenowego jedną minutę stanowi promocja.

Dalej drążąc temat, dbałość z jaką te promocyjne komunikaty są redagowane i powszechnie obowiązujące psychologiczne prawidła prowadzą do tego, że z wszystkiego co słyszymy w radio i TV jedyne co trafia do główki to jakieś „niskie ceny”.

Ja dziękuję za takie media publiczne.