Jadwiga Emilewicz, była p.o. kierowniczki Muzeum PRL w Nowej Hucie, kompromituje się coraz bardziej. Jednym z wpisów udowodniła, że nie ma pojęcia o transporcie morskim. Wicepremier wydaje się, że Elbląg będzie służył jako dogodny ośrodek przeładunkowy, współpracujący z portami w Trójmieście. Spieszymy sprostować – nie będzie.
Transport czegokolwiek do Elbląga z Gdańska lub Gdyni nie ma żadnego sensu. Miasta te łączy świetna komunikacja drogowa i kolejowa a port w Elblągu jest mały i nie obsłuży w zasadzie żadnego większego ruchu towarowego. Przeładowywanie czegokolwiek w Trójmieście na małe statki, żeby płynęły „kanałem kajakowym”, kopanym za dwa miliardy złotych przez PiS, do Elbląga nie ma sensu – to za wolne i za drogie.
Chcesz czytać więcej wewnętrznych informacji ze świata polityki i mediów? Prosimy o obserwowanie naszego profilu na Facebooku oraz na Twitterze. Proszę o lajkowanie i podawanie dalej naszych wpisów - w ten sposób możemy zrobić dla Ciebie więcej. |
Pani wicepremier, już tłumaczymy: w transporcie chodzi o to, żeby było tanio i szybko. Dlatego ilość rozładunków się ogranicza, podobnie jak ilość hopów za pomocą różnych statków, bo przeładowanie ze statku na statek jest drogie. A ponieważ podejrzewać można, że to nieco zbyt skomplikowane jak na ministerstwo rozwoju, opiszmy to nieco inaczej.
Mamy dwa kontenery, które przypłynęły do Gdyni i godz. 8:00 w poniedziałek rano jeden ładujemy na samochód ciężarowy, drugi przeładowujemy na mały statek, który płynie jakimś cudem do Elbląga. O godzinie 9:30 kontener, który pojechał samochodem, jest już w Elblągu na miejscu docelowym, zaczyna być rozpakowywany. Ten sam kontener płynie jednak jeszcze z Gdyni, płynie, płynie, płynie… No i jakoś po południu dopłynął i jest. Ale zaraz, czy port jest czynny 24h/dobę? Obsługa dźwigu chyba właśnie poszła do domu… albo może jest, ściągnięta z domu i płacimy ekstra. No dobrze, kontener jest, ale co się z nim dzieje dalej? Ano przyjeżdża samochód ciężarowy i zabiera go na miejsce docelowe.
Pani lubi tabelki, to wytłumaczymy pani jeszcze raz w tabelce:
ilość czynności |
Kontener 1 |
Konterner 2 |
1 |
rozładunek w porcie |
rozładunek w porcie Gdynia |
2 |
załadunek na samochód ciężarowy |
załadunek na statek |
3 |
transport do miejsca docelowego |
transport morski |
4 |
rozładunek w porcie Elbgląg |
|
5 |
załadunek na samochód ciężarowy |
|
6 |
transport do miejsca docelowego |
To są szanowna pani podstawy, które wypadałoby znać, zanim cokolwiek pani napisze. Proszę też zajrzeć na mapę i sprawdzić jak wygląda odległość między Gdynią a Elblągiem oraz rzucić okiem na tak zwane przepływy towarowe. Co, gdzie i jak się transportuje z polskich portów. Dużo to pani wyjaśni.
A widziała pani kiedykolwiek na oczy ten port morski Elbląg na rzece Elbląg i jego rozmiary? Co tam da się przeładowywać? Fot. https://t.co/TE2iEmHo8H pic.twitter.com/OFQfkcYTjx
— CentralneObchody (@CentralneO) May 30, 2020