Rzetelnych informacji nie znajdziesz w TVP

Reklamy

Polscy internauci najczęściej czerpią informacje z Onetu, WP.pl i TVN24, a spośród platform społecznościowych – z Facebooka. Najbardziej wiarygodne są RMF FM i Radio ZET, a najmniej – TVP, „Gazeta Polska”, „Super Express” i „Fakt”. Już 20 proc. użytkowników deklaruje, że płaci za treści internetowe w sieci.

Według tegorocznego badania Digital News Report, zrealizowanego na zlecenie Instytutu Reutersa, 55 proc. polskich internautów przynajmniej raz w tygodniu przegląda informacje na Onecie, 48 proc. na WP.pl, a 40 proc. na TVN24.pl. Z marek prasowych najpopularniejszy pod tym względem jest portal „Gazety Wyborczej” Wyborcza.pl (23 proc. wskazań), z marek radiowych – RMF24.pl (też 23 proc.), a z marek regionalnych – Naszemiasto.pl (11 proc.). 9 proc. internautów wymieniło Pikio.pl, 7 proc. – profile Mariusza Maksa Kolonki, a 5 proc. – serwis Polska Niepodległa.

Z mediów pozainternetowych na czele są treści informacyjne TVN (czyli „Fakty”, TVN24 i TVN24 BiS), z których przynajmniej raz w tygodniu korzysta 50 proc. respondentów. 44 proc. wskazało RMF FM, a 34 proc. Polsat News, który wyprzedził treści informacyjne TVP (31 proc.) i Radio ZET (30 proc.). Wśród dzienników najpopularniejsza w celach informacyjnych jest „Gazeta Wyborcza” (22 proc.) przed „Faktem” (20 proc.), „Super Expressem” (17 proc.) i „Rzeczpospolitą” (10 proc.), a wśród tygodników – „Newsweek Polska” (10 proc.) przed „Angorą” i „Polityką” (po 9 proc.).

Źródło: wirtualnemedia.pl

Poprzedni artykułOni poważnie myślą o zniszczeniu niezależnych mediów. Szokujący wpis zwolennika Dudy
Następny artykułMacierewicz przed Trybunał Stanu! Mocne oświadczenie Trzaskowskiego