Państwo z dykty. Emerytka o szczepieniu: “Próbowałam się dodzwonić, ale telefon był bez przerwy zajęty”

– Próbowałam się dodzwonić, ale telefon był bez przerwy zajęty. Uznałam, że przyjdę pod przychodnię, ale nie wiem, czy tutaj uda mi się załatwić swoją sprawę – mówiła emerytka czekająca w kolejce do rejestracji na szczepienie.

Reklamy


Chcesz czytać  więcej wewnętrznych informacji ze świata polityki i mediów? Prosimy o obserwowanie naszego profilu na Facebooku oraz na Twitterze. Proszę o lajkowanie i podawanie dalej naszych wpisów - w ten sposób możemy zrobić dla Ciebie więcej.


Starsza pani wypowiedziała się również na temat komunikatów rządowych. – Mówią przeciwne rzeczy. Wymyślają jakieś nowe terminy i człowiek się gubi – powiedziała.

Seniorzy mogą umawiać się na termin szczepienia na trzy sposoby z wykorzystaniem centralnego systemu e-rejestracji, integrującego indywidualne grafiki przyjęć poszczególnych punktów szczepień. Nie muszą tego robić osobiście, bo przy telefonicznej rejestracji wystarczy podać imię, nazwisko i numer PESEL osoby, która zgłasza się do szczepienia.

Jedną z dróg umówienia się na nie jest zarejestrowanie przez całodobową infolinię NFZ pod numerem 989. Konsultant zaproponuje termin i miejsce szczepienia.

Drugim sposobem jest rejestracja elektroniczna z wykorzystaniem Internetowego Konta Pacjenta. Do logowania potrzebny jest profil zaufany lub dowód osobisty z warstwą elektroniczną (e-dowód). Można też wykorzystać konto internetowe iPKO lub Inteligo w PKO BP, konto internetowe w Pekao SA lub banku spółdzielczym.

Seniorzy mogą skorzystać też z trzeciej możliwości, czyli umówić wizytę w punkcie szczepień. Ich lista jest na bieżąco aktualizowana na tej stronie. Takich miejsc jest obecnie w naszym kraju 5981.

Źródło: onet.pl