Tak się doi Polaków! Rząd PiS chce nałożyć nowy podatek na media

Źródło: Newsweek / Tomasz Lis Twitter

Rząd znów robi to, co mu wychodzi najlepiej, czyli pracuje nad nowym podatkiem. Tym razem „składkę solidarnościową” zapłacą media duże i małe.

Reklamy


Chcesz czytać  więcej wewnętrznych informacji ze świata polityki i mediów? Prosimy o obserwowanie naszego profilu na Facebooku oraz na Twitterze. Proszę o lajkowanie i podawanie dalej naszych wpisów - w ten sposób możemy zrobić dla Ciebie więcej.


„Danina” ma zasilić Narodowy Fundusz Zdrowia oraz sfinansować Fundusz Wsparcia Kultury i Twórczości w Obszarze Mediów.

Rząd w najbliższym czasie „zajmie się” projektem ustawy nakładającej „składkę solidarnościową” na media. Chodzi o zasilenie „obszarów związanych z walką z pandemią COVID oraz jej skutkami w sferze społecznej”.

Podatek obejmie wszystkich nadawców i wydawców, w tym także koncerny technologiczne oraz reżimowa TVP i Polskie Radio. Podstawą do wyliczenia wysokości „opłaty” ma być przychód z reklam.

Ustawa ma objąć wszystkie telewizje i rozgłośnie, a także kina, operatorów reklamy zewnętrznej oraz prasę. Obciążeni składką mają zostać także przedsiębiorcy świadczący usługi reklamy internetowej, w tym Google, Facebook czy Allegro oraz największe portale horyzontalne, czyli przedstawiające tematykę o najszerszym zakresie.

Z obowiązku podatkowego zwolnione mają być natomiast najmniejsze media tradycyjne. Do pewnego poziomu przychodów wydawcy prasowi mają płacić „niską stawkę”. W przypadku reklam internetowych stawka ma być jednolita.

Źródło: nczas.com