Wczoraj w Świnoujściu premier Morawiecki wziął udział w zorganizowanej z bizantyjską pompą inauguracji budowy tunelu pod Świną, który połączy dwie wyspy: Wolin i Uznam.
– Bardzo wiele koniecznych do normalnego rozwoju przedsięwzięć natrafiało na bariery. Ten tunel był planowany od dziesiątek lat. Droga od projektu do realizacji jest daleka — wiedzie przez wolę polityczną, determinację i gotowość do działania — powiedział z tej okazji premier Mateusz Morawiecki.
Chcesz czytać więcej wewnętrznych informacji ze świata polityki i mediów? Prosimy o obserwowanie naszego profilu na Facebooku oraz na Twitterze. Proszę o lajkowanie i podawanie dalej naszych wpisów - w ten sposób możemy zrobić dla Ciebie więcej. |
– Warto dodać, że projekt połączenia dwóch części Świnoujścia powstaje dzięki dofinansowaniu 776 mln zł funduszy UE. To 85 proc. kosztu inwestycji. Ta inwestycja to dobry przykład jak UE angażuje się w rozwiązywanie problemów komunikacyjnych – uzupełnili wypowiedź szefa rządu urzędnicy UE.
Warto dodac, ze projekt połączenia dwóch części #Świnoujście powstaje dzięki dofinansowaniu 776 mln zł #funduszeUE. To 85% kosztu inwestycji. Ta inwestycja to dobry przykład jak UE angażuje się w rozwiązywanie problemów komunikacyjnych.https://t.co/yqoa79XKNP
— Regio Poland (Komisja Europejska #funduszeUE🇪🇺) (@RegioPoland) March 5, 2021
Na dodatek prace wykonuje austriacki koncern PORR oraz znane z warszawskiego metra, oraz turecko-niemieckie konsorcjum Gülermak. Wreszcie maszyn kopiąca, którą Jarosław Kaczyński i Mateusz Morawiecki nadali imię Wojtek, powstała w… Chinach.
Źródło: NaTemat