Sprzedajne świnie.

Kampania państwowych spółek energetycznych “Opłata klimatyczna UE to aż 60% kosztów produkcji energii” jest emitowana w mediach Grupy Polsat i Grupy ZPR Media.

Reklamy

Spółki Tauron Wytwarzanie, Enea Wytwarzanie, Enea Połaniec, PGE GiEK oraz PGNiG Termika – w ramach Towarzystwa Gospodarczego Polskie Elektrownie – w rozpoczętej pod koniec stycznia kampanii przekonują, że za wysokie ceny prądu odpowiada polityka klimatyczna Unii Europejskiej.

Komisja Europejska przekazała jednak, że polityka unijna nie jest odpowiedzialna za 60 proc. rachunków za energię. „Europejski system opłat za emisję gazów cieplarnianych odpowiada za ok. 20% rachunków za energię” – poinformowała na Twitterze.

O tym, że kampania spółek energetycznych jest manipulacją, informuje również wiele serwisów internetowych – m.in. Energetyka24, Bezprawnik, Money czy fact-checkingowy Demagog.

Mimo to kampania prowadzona jest na nośnikach reklamy zewnętrznej, w telewizji i internecie. Spoty emitują m.in. TVP (TVP 1, TVP 2, TVP Info), kanały Grupy Polsat (m.in. Polsat, Polsat News, TV 4, Super Polsat, Wydarzenia 24) i stacje reprezentowane przez Polsat Media (m.in. TV Puls i AXN). W internecie kampania obecna jest m.in. w Interia.pl i Se.pl, serwisie “Super Expressu” (Grupa ZPR Media).

Źródło: Press

Poprzedni artykułUnia Europejska nałożyła sankcje na przyjaciela prezydenta Syrii. W Polsce ma firmę z ekspertem rządowej telewizji TVP
Następny artykułTak niszczono Sławomira Nowaka. Polityk nie dał oprawcom pieniędzy