Dlaczego PiS i propagandziści, którzy dostali miliony złotych za kłamstwa, chcą na siłę wpuścić nas w projekt CPK? Bo mają na tym doskonale zarobić. Horała et consortes rozpowszechniają szereg ordynarnych kłamstw na temat tego projektu
Chcesz czytać więcej wewnętrznych informacji ze świata polityki i mediów? Prosimy o obserwowanie naszego profilu na Facebooku oraz na Twitterze. Proszę o lajkowanie i podawanie dalej naszych wpisów - w ten sposób możemy zrobić dla Ciebie więcej. |
Kłamstwo 1: CPK pozytywnie wpłynie na polską gospodarkę
Na polską gospodarkę nie wpłynie pozytywnie żadne nowe lotnisko, bo ilość towarów i ludzi, która jest w obiegu, magicznie się nie zwiększy. Lotniska, które mamy obecnie, mogą obsłużyć dużo więcej, niż robią to dzisiaj.
Prawda jest zupełnie inna: CPK wpłynie polską gospodarkę negatywnie, bo rząd żeby sfinansować to idiotyczne przedsięwzięcie będzie musiał nas zadłużyć jeszcze bardziej a więc ściągnie pieniądze z rynku w postaci nowych podatków.
Kłamstwo 2: Lotnisko Chopina i Modlin są na granicy wydajności
Lotnisko Chopina i Modlin mogą bez problemu obsłużyć 50% pasażerów więcej. W przypadku, gdyby rzeczywiście ruch pasażerski zwiększył się, można dołączyć jeszcze lotnisko w Radomiu i wszystkie trzy połączyć szybką kolejką, tak aby dojazd trwał maksymalnie 30-45 minut.
Kłamstwo 3: CPK nie zabierze ruchu lotniskom regionalnym
Lotniska regionalne obsługują obecnie 20 mln pasażerów rocznie. Jeśli CPK ma funkcjonować i zarabiać musi zabrać ten ruch, inaczej nie zarobi na siebie.
Kłamstwo 4: Niezależni eksperci policzyli, że CPK się opłaca
W rzeczywistości nie ma żadnych wiarygodnych i niezależnych analiz dotyczących CPK. Wszystkie są zlecane przez Horałę i spółkę za pieniądze w ten czy inny sposób i udowadniają przyjętą z góry tezę.
Kłamstwo 5: Projekt popiera społeczeństwo
Polacy od kilku miesięcy są okłamywani przez płatnych pachołków PiS, którym zapłacono grube miliony za te kłamstwa. Dotyczy to zarówno tak zwanych „ekspertów” jak i infduencerów czy mediów. Horała wydał na kampanię kłamstw miliony. Powoli prawda wychodzi na światło dzienne.
Kłamstwo 6: CPK się opłaca
Nie ma żadnego realnego bilansu, który policzyłby rzekome przychody oraz możliwość ich zwrotu w czasie. Nikt nie pokusił się o wyliczenia, ile CPK musiałoby zarobić, aby się zwrócić.
Kłamstwo 7: CPK zwiększy ruch pasażerski
Ruch pasażerski w Polsce nie wynika z obecności lotnisk tylko z siatki połączeń oraz cen poszczególnych przewoźników. Jeśli ceny rosną, ruch spada, jeśli maleją, rośnie. Wszystko jest mocno powiązane ze stanem gospodarki i nastrojami w niej. Obecność lotniska nic nie zmieni. Kto chce lecieć, ten poleci.
Kłamstwo 8: Politycy nie chcą CPK, bo jest lotnisko w Berlinie
Z lotniska w Berlinie korzystają Polacy z zachodniej Polski, bo jest bliżej do Warszawy, ale tylko wtedy, gdy to się opłaca – np. gdy jest taniej, szybciej czy lepiej. Nikt nie będzie jechał czy leciał do Berlina, bo jest tam lotnisko tylko dla samego portu. Opowiadanie o tym, że CPK jest konkurencją i jacyś polscy politycy działają w interesie Niemiec to idiotyczna manipulacja, w która mogą uwierzyć osoby, które nigdy nie latały.
Kłamstwo 9: CPK jest budowane, nie można tego przerwać
Do dzisiaj nie zbudowano nic.
Kłamstwo 10: CPK leży w interesie Polski
Nikt nigdy nie udowodnił, że budowa megalotniska leży w interesie Polski i Polaków. Nie było prawdziwej merytorycznej dyskusji a w szczególności analiz, że wydanie kilkuset miliardów złotych przyniesie Polsce korzyści.
Zamiast tego mamy propagandowe hasła i kłamstwa „ekspertów”, którzy dostali pieniądze za okłamywanie społeczeństwa. Samo wydawanie pieniędzy na propagandę powoduje, że trzeba bardzo ostrożnie podchodzić do tych rewelacji.
Dlaczego więc CPK jest tak szeroko nagłaśniane?
Bo ludzie PiS myśleli, że będą wiecznie u władzy i zrobili sobie różne interesy na CPK. W samej spółce pracuje blisko 800 osób, które kosztowały nas miliardy. Trzeba to wszystko zaorać i rozgonić.
CPK to po prostu taki pisowski sposób na kasę. Nic więcej.
Co zamiast CPK?
Rozbudowa lotniska Chopina, rozbudowa lotniska w Modlinie, połączenie ich szybką kolejką a ostatecznie rozbudowa lotniska w Radomiu pod warunkiem, że uda się połączyć szybkim linkiem kolejowym, który przyda się znacznie bardziej niż durne CPK.
Na takie projekty Polskę stać i są one odpowiednie do skali ruchu. Opowiadanie, że CPK przejmie jakiś ruch zza granicy to mrzonki.