Ministerstwo Rolnictwa rezygnuje z promocji polskich produktów w sklepach

Prace nad projektem wprowadzenia tzw. polskich półek w sieciach handlowych nie są obecnie prowadzone, choć “nie wyklucza się powrócenia do tego zagadnienia w przyszłości” informuje portalspozywczy.pl Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

MRiRW poinformowało, że w najbliższym czasie chce promować polską żywność za pomocą innych rozwiązań niż polskie półki. Są to, jak przekonuje resort, coraz bardziej rozpoznawane przez konsumentów oznaczenia “Produkt polski” i “Poznaj Dobrą Żywność”.
“Biorąc pod uwagę przedstawione przez MRiRW działania umożliwiające producentom prezentowanie na opakowaniach produktów spożywczych informacji “Produkt polski” oraz upowszechnienie informacji o Programie “Poznaj Dobrą Żywność”, obecnie prace nad projektem dotyczącym wymogu wprowadzenia “polskich półek” w sklepach spożywczych nie są prowadzone. Niemniej nie wyklucza się powrócenia do tego zagadnienia w przyszłości” – powiedział Dariusz Mamiński, główny specjalista w Biurze Prasowym Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Reklamy


Chcesz czytać  więcej wewnętrznych informacji ze świata polityki i mediów? Prosimy o obserwowanie naszego profilu na Facebooku oraz na Twitterze. Proszę o lajkowanie i podawanie dalej naszych wpisów - w ten sposób możemy zrobić dla Ciebie więcej.


Pomysł na utworzenie specjalnych, wydzielonych półek w sieciach handlowych, przeznaczonych na polską żywność lub żywność wysokiej jakości pojawił się na początku lutego. To wtedy w rozmowie z serwisem Money.pl wiceminister Jacek Bogucki zapowiedział ich wprowadzenie. Resort miał sprawdzić, czy może nakazać sieciom handlowym wprowadzenie takiego rozwiązania. Analizy prawne miały zakończyć się w pierwszym półroczu 2017 roku.

Źródło: portalspozywczy.pl