Ponad połowa Polaków nie ma zaufania do Telewizji Publicznej, a prawie połowa nie wierzy Publicznemu Radiu. Tak wynika z badań, których wyniki opublikował portal Wirtualne Media.

Jak podał portal Wirtualne Media. „Portale internetowe są źródłem wiedzy na temat bieżących wydarzeń w kraju i na świecie dla ponad połowy Polaków. Popularnością tylko minimalnie ustępują one telewizji. 52 proc. Polaków nie ma zaufania do Telewizji Polskiej, a 47 proc. do Polskiego Radia – wynika z badania Attention Marketing Research.”

Reklamy

Portal Wirtualne Media informuje, że głównie to internet jest źródłem wiedzy na temat bieżących wydarzeń w kraju i na świecie. Powołało się nań 54% badanych. Nadal ponad połowa Polaków czerpie informacje z telewizji, ale TVP ma bardzo niski poziom zaufania. Narzeka na nią 52% przebadanych Polaków. Jednocześnie 32% nie ufa telewizjom prywatnym. Zaledwie 18% przyznało, że ma zaufanie do publicznego nadawcy.

Badanie zostało przeprowadzone przez Attention Marketing Research w marcu 2017 r., kiedy prezesem TVP był już Jacek Kurski, ale prezesem Polskiego Radia nie był jeszcze Jacek Sobala. O ile więc Sobala może na razie spać spokojnie, o tyle Kurski powinien się poważnie zastanowić, czy telewizja publiczna pod jego rządami zmierza w dobrym kierunku. My tylko przypomnimy, że W 2016 roku TVP zanotowała 872 mln zł wpływów z reklam (o 5,4 proc. mniej niż rok wcześniej) i 365,5 mln zł z abonamentu radiowo-telewizyjnego (o 9,6 proc. mniej niż w 2015 roku). W minionym roku TVP zanotowała 180 mln zł straty.

Źródło: Wirtualne Media

Poprzedni artykułO czym pisze Bartosz Kownacki? Dziwne oświadczenie wiceministra MON
Następny artykuł„Rewelacyjny” pomysł senatora na popegeerowskie budynki? Internauci w szoku