20 stycznia 2022

Ponad 500 afer

Od 2015 roku w Polsce nie ma prawie dnia, żeby nie wybuchła jakaś afera, związana z władzą.

Strona głównaOpinieHolendrzy zszokowani paskami TVP. Polski nadawca publiczny stał się kanałem propagandowym

Holendrzy zszokowani paskami TVP. Polski nadawca publiczny stał się kanałem propagandowym

Polski nadawca publiczny jest całkowicie w rękach partii rządzącej. To się nazywa „dobra zmiana”, a ta dobra zmiana to propagandowe paski w telewizji – donosi holenderski dziennik NOS.

Holendrzy cytują przykładowe paski: „Polityka polskiego rządu jest przykładem dla Europy”, „Europa jest zazdrosna o wspaniałe wyniki gospodarcze Polski”, „Polska jest wyspą wolności i tolerancji”.

Reklamy

Holenderscy dziennikarze cytują Jacka Żakowskiego: „Rząd wykorzystuje nadawcę jako kanał propagandowy. Tu nigdy nie było idealnie, nadawca nigdy nie był podobny do BBC, ale teraz jest taki, jak na Białorusi. Ministrowie mówią co chcą. To tylko propaganda” – mówi.

Partia rządząca Prawo i Sprawiedliwość ma w Polsce absolutną władzę. co się nazywa „dobra zmiana” – pisze NOS i informuje, że uchwalane są ustawy jedna po drugiej, a sądy są pod wpływem polityków. Portal opisuje spór wokół ustawy IPN, a także spory polsko-polskie w Brukseli. „Polska partia opozycyjna głosowała za przyjęciem w Parlamencie Europejskim rezolucji w sprawie Polski” – napisał dziennik. „W wiadomościach z 16 listopada wszyscy członkowie tej partii wymienieni zostali z imienia i nazwiska. Następnie program pokazał, że polityk napisał na Twitterze fragment ze znanego polskiego filmu o zdradzie”. (Chodzi o fr. filmu Potop w reżyserii Jerzego Hoffmana – przyp. red.) Jak informuje holenderski portal całość zakończył komentarz ze studia, że: „Przywódca PiS Jarosław Kaczyński ujawnił prawdziwą naturę opozycji, gdy w Sejmie zaatakowano jego zmarłego brata”. Portal cytuje słowa Jarosława Kaczyńskiego: „nie wycierajcie swoich mord zdradzieckich nazwiskiem mojego świętej pamięci brata.”

Portal pisze, że w narracji mediów publicznych słowo „opozycja” równa się „zdradzie”. Cytuje Żakowskiego, który mówi, że poprzedni rząd jest obwiniany jest o wszystko, a gdy dochodzi do protestów opozycji, to tłumaczone jest to, że protestują, bo „stracili swoje przywileje.”

Konferencjom partyjnym opozycji towarzyszą transmitowanym przez kanał rządowy towarzyszą podpisy, że jej członkowie są podejrzani o korupcję. Opozycja według nadawcy publicznego odpowiada za ataki ze strony UE – pisze portal i informuje, że zdaniem nadawcy publicznego opozycja zaplanowała „zamach stanu”, a Bruksela, Niemcy, były premier Tusk i partia opozycyjna Platforma Obywatelska chcą ukarać Polskę. Zdaniem dziennikarzy holenderskich „ma niewiele wspólnego z obiektywnym dziennikarstwem”.

Portal cytuje też Krzysztofa Skowrońskiego, który mówi, że „dla tych, którym nie podoba się dobra zmiana, jest to kanał propagandowy. Ale dla tych, którzy opowiadają się za dobrą zmianą, a jest to obecnie większość w Polsce, publiczny nadawca mówi prawdę”.

Tymczasem, jak pisze holenderski portal, notowania TVP spadają. Wielu Polaków nie rozpoznaje już tych wiadomości. Portal cytuje wypowiedzi anonimowych mieszkańców. Pisze też o tym, że rząd chce ograniczyć kanały komercyjne.

Źródło: NOS.nl

Musisz o tym wiedzieć!