Pompka włączona. Wczoraj wiadomości telewizji publicznej poinformowały o „sondażu” prezydenckim, przeprowadzonym przez mało znaną firmę Social Changes. W tłumaczeniu z angielskiego nazwa ta znaczy Zmiany Społeczne. W „sondażu” Duda uzyskał… 64%. Czyżby badano samych zwolenników PiS?
W prawdziwych sondażach Andrzej Duda wchodzi do drugiej tury, najczęściej z Władysławem Kosiniakiem-Kamyszem i tam, według wcześniejszych badań, przegra. Najwyraźniej jednak ktoś w TVP postanowił podpompować Dudę, wykorzystując tak zwany efekt społecznego dowodu słuszności. O co chodzi?
Chcesz czytać więcej wewnętrznych informacji ze świata polityki i mediów? Prosimy o obserwowanie naszego profilu na Facebooku oraz na Twitterze. Proszę o lajkowanie i podawanie dalej naszych wpisów - w ten sposób możemy zrobić dla Ciebie więcej. |
Społeczny efekt słuszności to zjawisko, w którym ludzie opowiadają za czymś, co ma największe poparcie. Innymi słowy mówiąc, przekonując biednych widzów telewizji publicznej, że Duda ma wysokie poparcie, niejako wzmacnia się jego szanse u bardziej podatnych na manipulacje osób. Social Changes to maleńka firma, założona w 2014 roku. Stronę internetową ma o 2019 roku. W jej sondażach PiS ma zawsze ogromną przewagę.
Widać gołym okiem, że panika w układzie władzy sięga zenitu, jeśli sięga się pod tak prymitywne metody.