OBWE i Towarzystwo Dziennikarskie krytykują media publiczne. “Fałszerstwo całych wyborów”

telewizja-klamie

Krytyka rządowych mediów

Reklamy


Chcesz czytać  więcej wewnętrznych informacji ze świata polityki i mediów? Prosimy o obserwowanie naszego profilu na Facebooku oraz na Twitterze. Proszę o lajkowanie i podawanie dalej naszych wpisów - w ten sposób możemy zrobić dla Ciebie więcej.


Organizacja Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie uznała, że relacje TVP podczas kampanii wyborczej “zdecydowanie sprzyjały urzędującemu prezydentowi”. Towarzystwo Dziennikarskie mówi wręcz o “fałszerstwie całych wyborów”.

Biuro Instytucji Demokratycznych i Praw Człowieka (ODIHR) OBWE opublikowało wstępne obserwacje z wyborów prezydenckich. Wśród elementów, które dały Andrzejowi Dudzie przewagę, wymienia stronniczość TVP. “Telewizja publiczna nie wywiązała się z prawnego obowiązku bycia bezstronną, a relacje TVP zdecydowanie sprzyjały urzędującemu prezydentowi” – podkreślono.

“Nadawca publiczny był wykorzystywany jako narzędzie kampanijne na rzecz prezydenta – to najbardziej rażąco niewłaściwe wykorzystanie mediów publicznych, jakie widzieliśmy w tej kampanii” – mówił podczas konferencji prasowej Thomas Boserup, szef misji oceniającej wybory ODIHR. Misję ODIHR szczególnie zaniepokoiły “przypadki retoryki nietolerancji o charakterze ksenofobicznym, homofobicznym i antysemickim, szczególnie w kampanii obecnego prezydenta oraz u publicznego nadawcy”.

Z kolei Towarzystwo Dziennikarskie wydało oświadczenie, w którym stwierdza, że “kampania wyborcza w mediach rządowych pozwala mówić o fałszerstwie całych wyborów”. Zdaniem organizacji zamiast pluralizmu i bezstronności w mediach publicznych panowało “zohydzanie (…) głównego konkurenta przez cały czas kampanii, a nawet podczas ciszy wyborczej”.

TD wśród przewin “Wiadomości” TVP, TVP Info i serwisów informacyjnych Polskiego Radia wymienia “kłamstwa, przeinaczenia i opuszczenia; manipulacje językowe i wizualne; inwektywy i język nienawiści; podziały na swoich i obcych; szczucie na mniejszości”. TD zapowiada opublikowanie raportu z monitoringu propagandy mediów w czasie kampanii.

Źródło: press.pl