Wściekły atak pisowskich trolli. Firma Hofmana i bracia Karnowscy dezinformowali w sieci, by zatrzymać podatek cukrowy

Pisowskie trolle w akcji

Reklamy


Chcesz czytać  więcej wewnętrznych informacji ze świata polityki i mediów? Prosimy o obserwowanie naszego profilu na Facebooku oraz na Twitterze. Proszę o lajkowanie i podawanie dalej naszych wpisów - w ten sposób możemy zrobić dla Ciebie więcej.


Agencja R4S Adama Hofmana, byłego rzecznika PiS miała zajmować się prowadzeniem kampanii w internecie dla Coca-Coli w oparciu o usługi farm trolli. Miały one m.in. organizować akcję w sieci na rzecz wstrzymania podatku cukrowego w Polsce – wynika z ustaleń Fundacji Reporterów.

– Informuję, że R4S zleciło audyt procedur zgodnie z naszymi zasadami compliance w zewnętrznych spółkach, wykonujących dla nas te usługi – przekazał Adam Hofman portalowi Wirtualnemedia.pl.

W 2019 roku Mateusz Morawiecki oraz ówczesny minister zdrowia zapowiedzieli wprowadzenie nowego podatku – tzw. cukrowego, którym miałyby być objęte produkty zawierające cukier m.in. napoje słodzone. Najbardziej zatem ucierpiałyby na tym wielkie koncerny typu PepsiCo, Coca-Cola czy Maspex.

Fundacja Reporterów poinformowała, że agencja PR-owa R4S miała zaproponować Coca-Coli, że w ramach swoich usług m.in. „dotrze do interesariuszy”, których przekona, że podatek cukrowy nie jest potrzebny, chodzić miało m.in. o polityków. Ostatecznie agencja miała zaoferować stworzenie landing page w ramach kampanii “Ukryta Słodycz”, który przekona użytkowników, że cukier zawierają m.in. produkty nieprzetworzone np. zboża.

Strona ukrytaslodycz.pl nadal istnieje pod wskazanym adresem. Można tam m.in. przeczytać, że „niewystarczające spożycie cukru prowadzi do niebezpiecznego zjawiska, jakim jest hipoglikemia, która wiąże się z osłabieniem i obniżeniem koncentracji”, dwukrotnie na stronie pojawia się także nawiązanie do Coca-coli. Ani firma, ani Adam Hofman nie chcieli komentować warunków współpracy, pytani o to przez Fundację.

Źródło: wirtualnemedia.pl