Rząd PiS dzielnie walczy z pandemią. Postanowił więc wprowadzić nowy podatek

Resort finansów opublikował projekt nowego podatku, który uderzy w media. „Danina” ma wejść w życie w lipcu. Rząd liczy, że wpływy z niej wyniosą w przyszłym roku 800 mln zł.

Reklamy


Chcesz czytać  więcej wewnętrznych informacji ze świata polityki i mediów? Prosimy o obserwowanie naszego profilu na Facebooku oraz na Twitterze. Proszę o lajkowanie i podawanie dalej naszych wpisów - w ten sposób możemy zrobić dla Ciebie więcej.


W opublikowanym projekcie zawarto zasady opodatkowania i stawki. „Opłata” nie obejmie jednak najmniejszych mediów – m.in. wydawców prasowych, którzy zarobią na reklamach mniej niż 15 mln zł rocznie.

Projekt Ustawy o dodatkowych przychodach Narodowego Funduszu Zdrowia, Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków oraz utworzeniu Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów pojawił się na stronie resortu finansów. Ministerstwo ogłosiło, że poprawki do projektu będzie można zgłaszać do 16 lutego.

Zgodnie z obecnymi zapisami do osobnej kategorii wydzielono reklamy produktów leczniczych, suplementów diety, wyrobów medycznych i napojów mocno słodzonych, określonych jako towary kwalifikowane.

Stawki za wpływy z reklam produktów medycznych, leczniczych, suplementów diety i napojów słodzonych wyniosą natomiast: 4 proc. od wpływów do 30 mln zł lub 12 proc. od wpływów powyżej 30 mln zł.

W internecie natomiast „daninę solidarnościową” zapłacą podmioty, które w zeszłym roku na całym świecie zanotowały przeszło 750 mln euro wpływów, a w Polsce powyżej 5 mln euro przychodów z reklam internetowych. Stawka wyniesie 5 proc. i będzie naliczana wyłącznie od przychodów z reklam wyświetlanych internautom w Polsce.

Źródło: nczas.com