Kanał TVP1 w kwietniu spadł na trzecią pozycję. Liderem okazał się Polsat, na drugim miejscu znalazł się TVN. To wynika z danych instytutu Nielsen Audience Measurement, badającego oglądalność telewizji w Polsce.
Fakt, że w kwietniu Jedynka przegrała już z komercyjną konkurencją to m.in. efekt braku zawodów w skokach narciarskich, które windowały wyniki oglądalności TVP1 w zimie i wczesną wiosną.
Chcesz czytać więcej wewnętrznych informacji ze świata polityki i mediów? Prosimy o obserwowanie naszego profilu na Facebooku oraz na Twitterze. Proszę o lajkowanie i podawanie dalej naszych wpisów - w ten sposób możemy zrobić dla Ciebie więcej. |
Udział będącego numerem jeden w kwietniu br. Polsatu spadł względem kwietnia ub.r. o 6,3 proc. – do 10,47 proc. Będący wiceliderem TVN stracił z kolei 9,7 proc. Poza podium znalazła się TVP2 – jej udział wzrósł jednak o 6 proc. Kanał zanotował w zeszłym miesiącu 8,34 proc.
Tuż za tzw. „wielką czwórką” uplasowała się należąca do Grupy Polsatu naziemna stacja TV4, notująca wzrost wyniku o 9,7 proc.
Najpopularniejszym kanałem wśród stacji newsowych okazała się dostępna tylko w kablówkach i na platformach cyfrowych TVN24. Wynik tej stacji spadł jednak z 4,30 proc. do 4,11 proc.
Nadające dodatkowo naziemnie TVP Info uplasowało się natomiast dwa oczka niżej, notując spadek o 1,1 proc. Kanał w marcu br. miał 3,44 proc. udziału w rynku telewizyjnym.
Mocno w górę poszły wyniki naziemnej telewizji TTV, należącej do TVN. Jej udział w rynku w zeszłym miesiącu był wyższy o 31,8 proc. niż rok wcześniej.
Źródło: businessinsider