PiS szykuje uderzenie w media. Chce wprowadzić podatek od reklam

Zapowiadana przez Prawo i Sprawiedliwość dekoncentracja mediów napotyka na tak silny opór, że coraz bardziej autorytarna władza będzie musiała porzucić ten pomysł.

Przeciwko próbom takich regulacji protestowała ambasada USA w Warszawie. PiS obawiał się także, że gdyby takie kontrowersyjne prawo zostało wprowadzone, mogłoby to zagrozić pieniądzom z Unii Europejskiej.

Reklamy


Chcesz czytać  więcej wewnętrznych informacji ze świata polityki i mediów? Prosimy o obserwowanie naszego profilu na Facebooku oraz na Twitterze. Proszę o lajkowanie i podawanie dalej naszych wpisów - w ten sposób możemy zrobić dla Ciebie więcej.


Nie znaczy to jednak, że sama myśl o utemperowaniu mediów została w obozie rządowym zarzucona.

„Dziennik Gazeta Prawna” pisze dziś o nowym pomyśle, wprowadzeniu specjalnego podatku od reklam. Zgodnie z nim, oprócz należnych danin, firmy medialne musiały odprowadzać do budżetu określony procent obrotów ze sprzedaży czasu reklamowego, powierzchni i reklam internetowych.