Fundacja redaktora naczelnego „Gazety Polskiej” wycofała z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska wniosek o dofinansowanie portalu o Puszczy Białowieskiej – donosi portal OKO.press. W związku ze sprawą nadal jest prowadzone dochodzenie.

„Wstrzymanie płatności i brak możliwości realizacji projektu” to powody rozwiązania umowy, które podał w rozmowie z portalem oko.press Sławomir Kmiecik, rzecznik Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Projekt puszcza.tv, jak zapewnił Kmiecik, został trwale wycofany. Przygotować go miała Fundacja Niezależne Media, którą założył redaktor naczelny „Gazety Polskiej” Tomasz Sakiewicz.

Projekt miał być „propagandowy” i stanowić kontrpropozycję wobec działań „lewicowych” ekologów. Mieli przy nim pracować działacze klubów „Gazety Polskiej” i Rodziny Radia Maryja. W kwietniu 2017 r. Fundacja wygrała organizowany przez NFOŚiGW konkurs na „propagowanie wiedzy na temat bioróżnorodności, ochrony, idei zrównoważonego rozwoju, instytucji Natura 2000 na przykładzie terenów Puszczy Białowieskiej”. Ekspertami biorącymi udział w realizacji zwycięskiego projektu mieli być córka ministra środowiska Katarzyna Szyszko-Podgórska, przyjaciel ministra, myśliwy i duszpasterz leśników ks. Tomasz Duszkiewicz oraz pracujący w Szwecji leśnik Mateusz Liziniewicz.

Ministerstwo Środowiska zaakceptowało wypłatę 6 mln zł dotacji. Ale gdy w mediach zaczęło być o tym głośno, dochodzenie wszczął Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych. I mimo wycofania wniosku przez Fundację Sakiewicza urząd nadal bada sprawę.

Źródło: OKO.press

Podziel się swoją opinią!


Co o tym sądzisz?
  • Fascynacja
  • Szczęście
  • Smutek
  • Złość
  • Znudzenie
  • Strach

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

avatar
  Subscribe  
Powiadom o