Za pieniądze podatników.
W 2018 roku państwowe spółki wydały na reklamy w tradycyjnych mediach (tj. bez internetu) aż 996,8 mln złotych – informuje portal Wirtualne Media. To o aż 40 proc. więcej niż w 2017 roku. Analizę, na którą powołuje się portal, została opracowana przez prof. Tadeusza Kowalskiego z Uniwersytetu Warszawskiego na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Chcesz czytać więcej wewnętrznych informacji ze świata polityki i mediów? Prosimy o obserwowanie naszego profilu na Facebooku oraz na Twitterze. Proszę o lajkowanie i podawanie dalej naszych wpisów - w ten sposób możemy zrobić dla Ciebie więcej. |
Najbardziej szokujące są statystyki łączne – za lata 2015 – 2018. W tym okresie państwowe spółki na reklamy w mediach wydały aż 3,048 mld złotych. Nie wiadomo ile dodatkowych środków poszło na reklamy w Internecie.
– Analizy z lat 2015-2017 wskazywały na istnienie pewnej tendencji do wydatkowania przez państwowe spółki środków na cele reklamowe, w pewnym stopniu niezależnie od rynkowej pozycji poszczególnych mediów. Szczególną preferencją objęte były te media, które w bardziej lub mniej oczywisty sposób poprzez swoją zawartość wspierały politykę realizowaną przez PiS oraz rząd – wyjaśnił prof. Tadeusz Kowalski.
Źródło: Wirtualne Media